Pasagerul din dreapta se va simţi în largul său, iar dacă nu se va lăfăi prea mult în spate şi cel de pe banchetă se va simţi confortabil. Pentru un model coupe, accesul se face destul de uşor la locurile din spate şi chiar se poate sta în condiţii bune dacă se ajunge la un consens cu ocupanţii din faţă. Spaţiul la cap este decent, dar lumina nu prea pătrunde, datorită geamurilor mici.
Un aspect inedit este plasarea suporturilor de pahare, localizate spre exteriorul banchetei şi nu pe mijloc aşa cum se întămplă de obicei la anumite modele. Fiind un model care mizează pe o abordare sportivă, nu excelează la capitolul spaţii de dezvoltare, dar acest lucru nu ne deranjează, absolut deloc.
Ca şi pasager, cu mai mult răgaz să inspectezi materialele din habitaclu, vei observa că materialele de pe bord sunt destul de dure şi că, datorită uşilor fără rame, deschiderea portierelor nu se face aşa de uşor, acestea fiind destul de grele. În schimb acest model pare mai solid în habitaclu decât Fiat Grande Punto.
Portbagajul nu are valori de familistă, având o capacitate de doar 270 de litri. Cu toate că pare adânc, este destul de îngust şi gura de încărcare nu este foarte cuprinzătoare. Bancheta nu ajută la sporirea capacităţii, pentru că nu se pliază perfect plan, nici măcar cu tetierele scoase. Putem spune că există maşini în această clasă mai practice, dar cine îşi cumpără, în fond, un Alfa Romeo pentru portbagaj?
În schimb există un detaliu familist (văzut la monovolume) care există şi la Alfa Mi.To. Este vorba de indicatorui plasat în proximitatea oglinzii retrovizare care îţi arată cine poartă centură şi cine nu, pe lângă avertizorul sonor. Probabil italienii se gândesc la bambinii care vor refuza să poarte centura pe locurile din spate. De data asta nu vă mai merge copii…
Centurile ni le vom pune însă mâine atunci când vom vorbi de capitolul dinamică.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.
Alfa Romeo Mi.To m-a cucerit prin modul cum arată la exterior şi probabil o să consideraţi că voi urma aceeaşi partitură şi la interior. Vă veţi înşela, şi ceea ce nu m-a convins este excesul de glamour din habitaclu. Pentru nivelul de chipare Progression, cel testat de noi, există două opţiuni de personalizare a habitaclului, una monocromă cu tonalităţi de negru pe toată planşă de bord şi cea bicoloră cu o combinaţie roşu aprins şi negru, existentă pe Mi.To-ul de test.
Deşi acest roşu replică fidel cromatica exteriorului, în interior este prea mult pentru un bărbat (şi o spune unul care adoră Fiat 500, cu al său interior funky). De asemenea, încă un detaliu care trădează valenţele feminine ale modelui este măciulia schimbătorului, care pare acoperită cu cristale Swarovsky, mai ales în condiţii de luminozitate ridicată. Din punct de vedere al funcţionalităţii nu există însă niciun impediment în acest sens şi levierul stă foarte bine în mână.
Interesant este faptul că se simte o aromă uşoară de Alfa 8C chiar şi la interior, în special volanul şi zona ceasurilor de bord. Nu vă imaginaţi că în Alfa Romeo Mi.To. ceasurile de bord şi "covrigul" au formă de supercar, dar acolo undeva se vede o urmă de pedigree comun. În schimb, parcă venit de pe o maşină cu mulţi cai putere este selectorul D.N.A. plasat jos lângă schimbător. Acesta, pe lângă aspectul foarte sportiv, chiar este dirijorul care transfromă acest model din boem în dinamic, dar despre asta vorbim mâine.
Poziţia la volan este specifică unui coupe şi datorită multiplelor reglaje se poate configură cât mai lejer. Dar dacă tragi volanul la maxim spre tine o să constaţi că modularitatea acestuia are ca preţ un minus estetic, reprezentat de suprfaţa textilă care acoperă ca un burduf coloana în partea superioară. O dată ce treci peste acest neajuns şi urci privirea mai sus constaţi un design foarte curat al ceasurilor de bord şi o iluminare sportivă, dar plăcută a cadranelor.
Ergonomia din punctul de vedere al şoferului este bună, arhitectura comenzilor pe planşa de bord fiind simplă şi clară, doar un singur set de comutatoare creându-mi probleme la acţionare. Şi anume cele trei aferente climatizări neautomate, care par uşor neaderente în condiţiile în care este nevoie de o acţionare hotărâtă
Să vedem pasagerii cum se vor simţi în Alfa Mi.To.